DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Pazarlama Araştırması
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EISL 564
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İşletme alanındaki çalışmalarda doğru soruları sorabilme, doğru yöntemleri izleyerek güvenilir sonuçlara ulaşabilme, niteliksel veya niceliksel araştırmaları planlayabilme, soru formlarını hazırlayabilme, verileri kodlama, SPSS programını kullanarak analiz etme ve bunları raporlayabilme becerilerinin geliştirilmesidir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama araştırmasının ne olduğunu, ne tip bilgiler sağlayabildiğini ve pazarlama yönetiminde ne şekilde kullanıldığını tanımlayabileceklerdir.
  • Çeşitli araştırma yöntemlerini, bunların birbirlerine kıyasla güçlü ve zayıf yönlerini açıklayabilecek ve yorumlayabilebileceklerdir.
  • Değişik pazarlama problemlerinde hangi pazarlama araştırması yönteminin uygun olacağına karar verebileceklerdir.
  • Temel ölçümleme teknikleri ile veri toplama yöntemlerini tanımlayabileceklerdir.
Ders Tanımı Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri dersi, araştırmayla ilgili temel kavram ve uygulamaları işletme disiplinlerindeki bakış açılarıyla birleştiren bir derstir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş- Dersin tanıtımı
2 Yönetimsel Karar Alma Süreçlerinde Pazarlama Araştırmasının Rolü Pazarlama Araştırmaları, E.Gegez, Beta, 2015 - 1
3 Problem Tanımlama ve Araştırma Süreci Pazarlama Araştırmaları, E.Gegez, Beta, 2015 - 2-
4 Keşifsel Araştırma ve Kalitatif Çalışmalar Pazarlama Araştırmaları, E.Gegez, Beta, 2015- 3
5 İkincil Veri Kaynakları Pazarlama Araştırmaları, E.Gegez, Beta, 2015-4
6 Anketle Veri Toplama & Araştırma Tasarımı ve Potansiyel Hata kaynakları Pazarlama Araştırmaları, E.Gegez, Beta, 2015-5 ve 6
7 Gözlem Pazarlama Araştırmaları, E.Gegez, Beta, 2015-7
8 Deney Pazarlama Araştırmaları, E.Gegez, Beta, 2015- 8
9 Ara Sınav
10 Örnekleme Pazarlama Araştırmaları, E.Gegez, Beta, 2015 – 9-10
11 Ölçümleme ve Anket Tasarımı
12 Veri Analizi Pazarlama Araştırmaları, E.Gegez, Beta, 2015 - 12
13 Panel Verileri Ek materyaller
14 Tüketici İç görüsü Ek materyaller
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
-
-
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
80
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
20
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
80
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
-
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
25
Final Sınavı
1
36
    Toplam
125

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest